در راستای دست یابی به مرجعیت علمی و فناوری حاصل شد

درخشش دانشگاه سمنان در رتبه‌بندی موضوعی جهانی ISC-۲۰۲۳

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان از درخشش دانشگاه سمنان در رتبه‌بندی موضوعی جهانی ISC-۲۰۲۳ خبر داد.

به گزارش رابط خبری حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان؛ دکتر محمد حسین احسانی با اعلام این خبر گفت: در این رتبه‌بندی دانشگاه سمنان موفق شده، در رشته مهندسی عمران که 15 دانشگاه کشور در این رتبه ­بندی حضور دارند، جایگاه 400-351 و در رشته مهندسی مکانیک که 22 دانشگاه کشور در این رتبه­ بندی حضور دارند، جایگاه 400-351 جهانی را به دست آورد.

عضو هیأت رئیسه دانشگاه افزود: در رشته موضوعی مهندسی مواد که 14 دانشگاه از ایران در این رتبه‌بندی حضور دارند، دانشگاه سمنان موفق شد جایگاه 600-501 جهانی و در مهندسی و فناوری که 15 دانشگاه کشور حضور دارند جایگاه جهانی 700-601 را به دست آورد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اظهار داشت: در رتبه‌­بندی موضوعی 2023 ISC از ایران 43 دانشگاه حضور دارند که در حوزه‌های مختلف موضوعی در شش حوزه اصلی علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی و دامپزشکی، علوم اجتماعی و علوم انسانی حائز رتبه شده‌اند. 

دکتر احسانی در پایان تصریح کرد: در رتبه‌بندی موضوعی ISC، دانشگاه ­‌های هدف به منظور رتبه‌بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه ­‌هایی می‌­باشند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جز ۷۰۰ دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله (۲۰۲۱-۲۰۱۹)، حداقل ۱۵۰ مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر کرده و در پایگاه InCites نمایه شده باشند.

 

کلمات کلیدی
مصطفی رئوفی
تهیه کننده:

مصطفی رئوفی