در راستای دست یابی به مرجعیت علمی، پژوهشی حاصل شد

دانشگاه سمنان در رتبه بندی یو. اس. نیوز سال 2025-2024 در جمع بهترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفت

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان از قرار گرفتن نام دانشگاه سمنان در جمع دانشگاه‌ها و مؤسسات ایرانی نمایه شده در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان در «یو. اس. نیوز» در سال 2025-2024 خبر داد.

به گزارش رابط خبری حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان ؛ دکتر محمد حسین احسانی با اعلام این خبر گفت: بر اساس این رتبه‌بندی دانشگاه سمنان با کسب امتیاز 32.2 توانست رتبه 41 ملی و رتبه یک هزار و 618 جهانی را به دست آورد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان افزود بر پایۀ جدیدترین ویرایش 2025-2024 رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان «یو. اس. نیوز» که اخیراً منتشر شده است، 69 مؤسسۀ ایرانی در جمع 2200 مؤسسه‌ برتر جهان جای گرفته‌اند.

عضو هیأت رئیسه دانشگاه سمنان بابیان اینکه مؤسسه «یو. اس. نیوز» از ۱۳ سنجه کلیدی بهره می گیرد خاطر نشان کرد: آوازه جهانی پژوهشی، آوازه منطقه‌ای پژوهشی، شمار انتشارات، کتاب‌ها، همایش‌ها، تأثیر استنادی تعدیل‌شده، شمار همه استنادها، شمار انتشارات در میان ۱۰ درصد انتشارات باکیفیت، نسبت انتشارات در میان ۱۰ درصد انتشارات باکیفیت، شمار همکاری جهانی [نسبت به کشور]، شمار مقاله‌های پراستناد در میان یک درصد انتشارات باکیفیت، و نسبت مقاله‌های پراستناد در میان یک درصد انتشارات باکیفیت برای ارزیابی مؤسسه‌ها از مهمترین شاخص­ها محسوب می شود.

دکتر احسانی خاطر نشان کرد: شاخص ارزیابی این مؤسسه به گونه‌ای است که تنها مؤسسه‌هایی در این نظام ارزیابی می‌شوند که دست‌کم ۱۲۵۰ مقاله در پنج سال گذشته در نمایه‌نامه «وب‌آوساینس» منتشر کرده باشند.

مشاهده دانشگاه سمنان در یو اس نیوز

https://www.usnews.com/education/best-global-universities/semnan-university-529459

 

 

کلمات کلیدی
کلمات کلیدی
مصطفی رئوفی
تهیه کننده:

مصطفی رئوفی

0 نظر برای این محتوا وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *